Laatste berichtje - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Jan Willem Langendijk - WaarBenJij.nu Laatste berichtje - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Jan Willem Langendijk - WaarBenJij.nu

Laatste berichtje

Door: J.W.A. Langendijk

Blijf op de hoogte en volg Jan Willem

07 Januari 2009 | Duitsland, Berlijn

Vanuit Berlijn een voorlopig laatste berichtje via dit medium.
Eergisteren vertrokken per trein. Irene maakte een mooi afscheidsplaatje toen ik bijna weg reed. Ze verdient alle hulde voor het trotseren van mijn ongeduld en zenuwen voor vertrek.
Gisteren en vandaag uitgebreid gepraat, contracten gemaakt etc. Ook mijn echte MSF-t-shirt gekregen, dat ik gisteren in het hotel voor de spiegel even probeerde.
Tevoren, en nu nog steeds vele malen koffers in-, uit-, en weer ingepakt. Net toen alles er tot tevredenheid in zat, bleek de bagage niet 52kg te mogen zijn (het was 'slechts' 35kg), maar inderdaad twee koffers van hoogstens 26kg elk, dus een nieuwe tas gekocht en alles nog eens over gedaan. En vanmorgen de pakjes voor MSF die naar CAR nmoeten er nog bijgedaan, en daarbij begaf de (erg goedkope) nieuwe tas het, dus die geruild en zojuist nog eens gepakt. Zo, Dat zit.

Voor het blog op de AzG-site zijn afspraken gemaakt, maar het duurt kennelijk even voor postings daar ook werkelijk op verschijnen, dus mogelijk heb je even geduld nodig.

Tot over een ruim half jaar...

HgrJW.

• 07 Januari 2009 - 16:54

Martien En Aly:

Dag lieve JW, het ga je goed. Pas je op jezelf? We denken aan je en zullen mogelijk af en toe iets horen.Liefs M&A.

• 08 Januari 2009 - 12:27

Jolien:

Lieve JW,

Je weet maar nooit of je dit nog ergens toch nog leest.
    Goed dat het begonnen is. Je fotootjes van trein en t-shirt gaan bij de verzameling op schijf.
    Het ga je goed!
    Heel goed.
    Succes en sterkte!

• 08 Januari 2009 - 20:37

Rob Leemans:

Goede reis en veel succes!!!
    Rob

• 11 Januari 2009 - 09:26

Nellie Van Der Meer:

Dag Jan Willem,

Na je inpakperikelen toch uiteindelijk goed gekomen en inmiddels al bijna gearriveerd op je bestemming (hoop ik). Nogmaals heel veel succes!
    Hartelijke groet,
    Nellie

• 11 Januari 2009 - 12:14

Doeke En Jeltje:

Hoi Jan Willem
    Wat ga je weer een avontuur beginnen.
    Geweldig dat je dit aan durft.
    Heel veel sterkte.
    Groet
    Doeke en Jeltje Schoustra

• 25 Januari 2009 - 19:03

Thea:

dapper dat je weer gaat.
    Alle goeds toegewenst de komende tijd.

Jan Willem

Ik was huisarts in Beetgumermolen van 1977 t/m 2006. Toen na 30 jaar de kinderen op eigen benen stonden kwam een oud plan ten uitvoer: 'verweg' het leven meemaken, door er te gaan werken. Begin 2007 volgde ik aan het Koniklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam de 'tropencursus': drie maanden dagonderwijs met huiswerk 's avonds. Dat doende begon het solliciteren en zoeken naar een plekje. Dat lukte uiteindelijk, en dat leidde tot deze reizen. HgrJW.