Aangekomen - Reisverslag uit Kimilili, Kenia van Jan Willem Langendijk - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Kimilili, Kenia van Jan Willem Langendijk - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: J.W.A. Langendijk

Blijf op de hoogte en volg Jan Willem

09 Oktober 2009 | Kenia, Kimilili

Het eerste berichtje uit Kenya: ik ben aangekomen en zit in Kimilili. Gistermorgen van Beetgumermolen naar Schiphol, een beetje geplaagd door een file voor de Coentunnel, maar we waren ruim op tijd op Schiphol. De vlucht was vooral lang. Ik zat niet aan een raampje dus was er geen uitzicht. Onderweg wel even naar buiten gekeken bij het heel en weer lopen: de Sahara ziet er van 10km hoogte uit als een grote gele zandbak. Het was al donker toen we in Nairobi aankwamen (het is daar vergeleken met de Nederlandse zomertijd een uur later), maar na enig zoeken vond ik eerst de douane, vervolgens mijn tassen en daarna ook nog een taxichauffeur die een bordje met mijn naam omhoog hield, en die me naar het hotel bracht.
Daar de vlucht van Nairbi naar Kitale al om 08H00 heb ik van Nairobi alleen de weg van het hotel naar het vliegveld gezien. Met een piepklien vliegtuigje naar Kitale. Daar aangekomen was het eerste dat me op viel een Lancruiser van MSF. Die blijken dus ook ‘in de buurt’ te zitten; dat wist ik niet. Ik maakte een praatje met ze terwijl we wachtten op de koffers. De chauffeur (Rogers), en mijn voorganger (Henk) en de tandarts (Maarten) stonden ook me op te wachten.
Inmiddels zit ik dus in Kimilili. Ik heb het huis gezioen, en daar wat plaatjes van gemaakt. Het weer is aangenaam, zo’ n 23°. Het is ook hier wat bewolkt, en er is net een onweer begonnen.
Als eerste indruk dus hierbij wat plaatjes van mijn verblijfplaats.

  • 10 Oktober 2009 - 13:23

    Ena:

    Dat ziet er niet verkeerd uit :-)

    Ben blij dat de reis voorspoedig verliep en dat je er al bent.

    Liefs,
    Ena

  • 10 Oktober 2009 - 14:18

    Machiel En Grada:

    Je verblijf ziet er goed uit. De temperatuur is ongeveer gelijk als die bij ons. Jammer dat we je niet meer getroffen hebben toen we in Fryslân waren. Misschien de volgende keer. We wensen je ook nu weer veel succes en zien uit naar je verhalen. Groetjes van Machiel en Grada.

  • 10 Oktober 2009 - 17:45

    Nellie:

    Veel sterkte en werkvreugde.
    Hartelijke groet!

  • 10 Oktober 2009 - 19:02

    Els Touw:

    Hoi JW, fijn dat je goed bent aangekomen.Groetjes, Els

  • 11 Oktober 2009 - 13:12

    Jeltje:

    Hallo JW
    Hopelijk zul je weer een fijne tijd daar hebben.
    Heel veel plezier in Kenia

    Gr, Doeke en Jeltje Schoustra

  • 12 Oktober 2009 - 12:14

    Nicole:

    Vanaf nr.33: succes!!!!
    Bij thuiskomst zul je me niet in
    de tuin zonnebadend aantreffen!

  • 12 Oktober 2009 - 18:48

    Hennie Mulder:

    Hoi JW,
    Fijn dat je veilig in Kenya bent aangekomen. Veel succes gewenst met je werk daar, al is het "maar" voor 6 weken, ik weet zeker dat je jezelf er vol overgave in zult storten. Een hartelijke groet uit Engelum.
    Fred en Hennie

  • 12 Oktober 2009 - 20:09

    Seerp En Astrid:

    fijn dat je gezond bent geland, een goede tijd in Kenia,groet seerp en astrid

  • 21 Oktober 2009 - 07:00

    Klaske:

    zo zien we je en zo ben ja alweer weg wij wensen je veel werk/vakantie plezier
    we lezen met belangstelling je verhalen
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan Willem

Ik was huisarts in Beetgumermolen van 1977 t/m 2006. Toen na 30 jaar de kinderen op eigen benen stonden kwam een oud plan ten uitvoer: 'verweg' het leven meemaken, door er te gaan werken. Begin 2007 volgde ik aan het Koniklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam de 'tropencursus': drie maanden dagonderwijs met huiswerk 's avonds. Dat doende begon het solliciteren en zoeken naar een plekje. Dat lukte uiteindelijk, en dat leidde tot deze reizen. HgrJW.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 147263

Voorgaande reizen:

18 December 2013 - 23 Februari 2014

Zesde reis, weer Ethiopië

13 November 2012 - 24 Januari 2013

Vijfde reis: Ethiopië

01 Juni 2010 - 02 Februari 2011

Vierde reis: DR Congo

09 Oktober 2009 - 29 November 2009

Derde reis: Kenya

05 Januari 2009 - 10 Juli 2009

Tweede reis: CAR

26 November 2007 - 22 Oktober 2008

Eerste reis: Zuid Afrika

Landen bezocht: